Handelsbetingelser

Omfang

Både privatpersoner og erhvervsdrivende kan handle i Holmegaard Alpacas webshop

Ved salg til privatpersoner i Holmegaard Alpacas webshop gælder nærværende handelsbetingelser. Ved salg til erhvervsdrivende i Holmegaard Alpacas webshop gælder de almindelige salgs- og leveringsbetingelser for B2B leverancer af produkter. Nærværende handelsbetingelser finder således ikke anvendelse på salg til erhvervsdrivende medmindre andet specifikt er angivet.

Levering i Danmark

Der kan i Holmegaard Alpacas webshop alene handles til levering i Danmark. Hvis du er bosiddende udenfor Danmark og ønsker vores varer, kontakt os da på mail info@alpacas.dk for at lave en specialaftale.

Den konkrete leveringstid vil afhænge af ekspeditionstiden hos den kurer virksomhed, der benyttes. Holmegaard Alpacas afsender næste arbejdsdag ved bestilling inden kl 12 medmindre andet er anført/aftalt.

Bemærk at foder og mineraler ligger udenfor normale fragtbetingelser og kræver specifik aftale, da det er pallegods.

Forbehold for udsolgte varer

Der tages forbehold for udsolgte varer. Såfremt en vare måtte vise sig at være udsolgt, vil vi enten tilbyde dig en erstatningsvare af tilsvarende kvalitet eller at pengene betales tilbage til dig.

Prisen for varen

Prisen for en vare er angivet ud for varen på hjemmesiden. Prisen er angivet inklusiv moms, men eksklusiv fragt og gebyrer. Det er varens pris på købstidspunktet, som du skal betale.

Forsendelse/transport

Holmegaard Alpacas webshop bestemmer forsendelses-/transportmåden, hvilket blandt andet kan være aktuelt ved porøse varer og/eller porøs produktemballage. Bemærk at din ordre kan blive leveret af flere fragtfirmaer, alt afhængig af hvilke varer du har bestilt. Har du brug for at vide hvilket fragtfirma vi anvender, kan du kontakte vores kundeservice.

For alle ordrer gælder, at levering som udgangspunkt sker til pakkeshop.

Den endelige fragtpris vil fremgå i forbindelse med bestillingen og inden betaling gennemføres.

Afhentning

Du kan ved bestillingen vælge afhentning. Holmegaard Alpacas webshop sender en e-mail og/eller en SMS, til den e-mail adresse og det telefonnummer du har oplyst ved bestilling, når varen er “klar til afhentning” for at aftale tidspunkt.

Ved afhentningen skal du fremvise e-mail- og/eller SMS-bekræftelsen fra Holmegaard Alpacas webshop samt gyldig billed-legitimation. Varer bestilt til afhentning skal være afhentet senest 30 dage efter meddelelsen til dig om “klar til afhentning” medmindre andet er aftalt, ellers er enhver rettighed vedrørende købet tabt. Bemærk at webshoppen ikke har afhentning på specifikt tidspunkt dagligt men er fleksibel og åben efter aftale.

Nærværende afsnit om Afhentning gælder også for erhvervsdrivende.

Betaling

Der tages ikke gebyr ved betaling med betalingskort.

Holmegaard Alpacas webshop tager imod kortbetaling via Stripe, som benytter en sikret, krypteret forbindelse. Derudover kan overførsel af beløb ske direkte til Holmegaard Alpacas bannkkonto eller kontant/mobilepay ved afhentning.

Reklamationsret

Hvis der foreligger en berettiget og rettidig reklamation angående en vare købt i Holmegaard Alpacas webshop, foretager Holmegaard Alpacas webshop ét af følgende punkter, dog under hensyntagen til den til enhver tid gældende, ufravigelige danske købelovgivning:  

  • bytter varen
  • får varen repareret/udbedret
  • tilbagebetaler købesummen

Du kan reklamere over en vare købt i Holmegaard Alpacas webshop ved at kontakte Holmegaard Alpacas på telefon 22520575 eller ved at sende en mail på info@alpacas.dk sammen med en udskrift på købet samt en beskrivelse af reklamationen.

Reklamation skal ske i henhold til reglerne herom i købeloven. Reklamation skal således ske indenfor rimelig tid efter, at manglen er opdaget, dog senest to år efter købsdatoen, med mindre andet fremgår af loven. Reklamerer du inden for to måneder efter at du har opdaget fejl eller mangel, vil det altid være rettidigt. Kunden skal betale portoen/fragten i forbindelse med returneringen til Holmegaard Alpacas webshop. Kunden skal betale portoen/fragten i forbindelse med Holmegaard Alpacas webshops returnering af varen til kunden, hvis kundens reklamation ikke var berettiget eller rettidig. 

Hvis købesummen skal tilbagebetales til kunden overføres købesummen til den kreditkort-konto, hvorfra der er sket betaling medmindre andet er aftalt.

Fortrydelsesret

Som privatkunde har man 14 dages fortrydelsesret, når man handler i Holmegaard Alpacas webshop.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på telefon 2252 0575, eller på mail info@alpacas.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du skal medsende din ordrebekræftelse med varen. 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering til den er os i hænde.

Varer undtaget fortrydelsesretten

  • Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Herudover gælder følgende:

  • Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
  • Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
  • Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 
  • Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre andet er aftalt.
  • Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Husk i alle tilfælde at medbringe/medsende kvittering og/eller ordrebekræftelse.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Virksomheder og offentlige institutioner har som udgangspunkt ikke fortrydelsesret, med mindre andet er skriftligt aftalt med Holmegaard Alpacas.

Fejllevering

Hvis Holmegaard Alpacas webshop har fremsendt en forkert vare i forhold til din bestilling, refunderer Holmegaard Alpacas webshop portoen/fragten i forbindelse med din returnering af den fremsendte, forkerte vare. Bemærk at det som udgangspunkt er billigste forsendelsesmetode der refunderes, og at kvittering for afsendelse skal sendes til info@alpacas.dk

Personoplysninger

Holmegaard Alpacas webshop følger til enhver tid den gældende fortrolighedspolitik, som i øvrigt gælder ved brug af Holmegaard Alpacas hjemmeside https://shop.alpacas.dk. Denne kan læses under menupunktet privatlivspolitik.

Grundet regler omkring bogføring er vi nødsaget til at gemme de oplysninger, som du har angivet under ”Faktureringsoplysninger” i forbindelse med bestillingen, idet disse oplysninger knytter sig til ordrer, hvor der jf. lovgivningen om bogføring først må ske sletning efter udgangen af købsåret med tillæg af 5 yderligere år.

Force majeure

Holmegaard Alpacas tager forbehold for forsinket eller mangelfuld levering som følge af force majeure.

Klagemuligheder

Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste købt hos os, skal du rette henvendelse til Holmegaard Alpacas webshop på mail info@alpacas.dk. Hvis det herefter ikke lykkes at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen på adressen Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du har også mulighed for at indgive din klage online hos Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. 

Kontaktoplysninger

Holmegaard Alpacas webshop kan kontaktes som følger:

Adresse:

Holmegaard Alpacas
Dildalvej 1
DK-3650 Ølstykke

Email: info@alpacas.dk
Tlf. 22 52 05 75.

Holmegaard Alpacas er en enhed under Holmegaard med CVR-nr. 27548865.

Ikrafttræden

Disse Salgs- og leveringsbetingelser er trådt i kraft den 1. september 2020 og gælder for alle køb i Holmegaard Alpacas webshop fra og med nævnte dato.

Dette website benytter cookies. Ved at fortsætte på denne side accepterer du anvendelsen af cookies, som udelukkende benyttes til at forbedre brugeroplevelsen.  Læs mere